Porezna ima novo upozorenje za građane, ali i najavljuje povrat novca

‘Ovo trebate napraviti do kraja ožujka’
2 - 3 minute

Porezna uprava je u suradnji s 386 gradova i općina izmijenila podatke o oko 1,3 milijuna nekretnina te izdala oko 280 tisuća rješenja o porezu na nekretnine za 2025. godinu.

Od ukupno 556 jedinica lokalne samouprave, 170 njih samostalno izdaje rješenja, dok su ostale taj posao prepustile Poreznoj upravi. Riječ je o prvom masovnom postupku obrade podataka za novi porez na nekretnine. Od 1,3 milijuna obrađenih nekretnina, nakon “pročišćavanja” podataka izdano je 280 tisuća rješenja, jer se većina ostalih nekretnina koristi u poslovne svrhe, nije stambena ili u njima žive vlasnici odnosno članovi obitelji, što ih oslobađa plaćanja poreza.

"Postupak obrade podataka radi utvrđivanja poreza na nekretnine provodi se prvi puta i njime je obuhvaćeno čak milijun i 300 tisuća nekretnina. No, kako se radi o podacima više tijela državne i lokalne samouprave te tvrtke koja ih obrađuje - događa se da podaci nisu unificirani i na žalost nenamjerne pogreške. Žalbe na rješenja se žurno obrađuju i provjeravaju, dio je već obrađen i riješen, a za veći dio njih bile su potrebne višestruke provjere i usklađenja.

Građanima koji su obuhvaćeni tim postupkom, omogućeni su različiti načini prijave podataka koje žele ispraviti -  mogu se obratiti nadležnoj ispostavi Porezne uprave - putem sustava ePorezna, e-poštom, poštom, osobnim dolaskom. Posebna pažnja posvećena je teško pokretnim, nepokretnim ili građanima starije životne dobi. Oni ili članovi njihovih obitelji mogu se Poreznoj upravi obratiti na više načina, pa i telefonskim putem!

Zaprimljene žalbe na rješenja o porezu na nekretnine bit će riješene u roku od dva mjeseca.

U slučajevima u kojima je podnijeta žalba na rješenje nije potrebno izvršiti uplatu niti poduzimati dodatne radnje dok traje provjera i usklađivanje podataka!

Za one koji su podnijeli žalbe, do poništenja tako izdanog rješenja, neće biti posljedica - neće biti kamata i prisilne naplate!

Svatko tko je uplatio porez po rješenju - u slučaju poništenja rješenja, povrat tako plaćenog poreza izvršit će se automatski (bez potrebe za ispunjavanjem zahtjeva za povratom)!", piše u priopćenju Porezne uprave iz koje su građanima poručili kako će u tom slučaju rješenja građani dobiti putem sustava ePorezna ili preporučenom pošiljkom na adresu poreznog obveznika.

Građani do 31. ožujka moraju prijaviti eventualne promjene na nekretninama za porez u 2026. godini.

"Pozivaju se vlasnici nekretnina da ispune svoju zakonsku obvezu i do 31. ožujka 2026. prijave promjene podataka bitnih za oporezivanje (površina, namjena) i dokaze za ostvarivanje oslobođenja za 2026.

Građani nisu obveznici poreza na nekretnine:

  • Ako nekretnina služi za stalno stanovanje temeljem prijave prebivališta ili boravišta

  • Nekretninu imaju u dugoročnom najmu u kojem je prijavljeno boravište osobe u dugoročnom najmu

  • Nekretnina nije pogodna za život (nema dostupnu komunalnu infrastrukturu)

Građani su obveznici poreza na nekretnine:

  • Ako imaju drugi prazan stan ili kuću

  • Koriste je povremeno (vikendica, apartman)

Radi lakšeg prepoznavanja koje podatke je potrebno prijaviti nadležnom poreznom tijelu dostupan je unificirani ​obrazac zahtjeva za građane i zahtjeva za poduzetnike, a tko je nadležno porezno tijelo za utvrđivanje i naplatu poreza na nekretnine na području određene jedinice lokalne samouprave moguće je provjeriti u tablici objavljenoj na stranici Vlasnik nekretnine. Prijava se podnosi nadležnom poreznom tijelu, a kada je nadležna Porezna uprava i putem ePorezne.",podsjetili su iz Porezne uprave naglašavajući kako pravodobnom i točnom prijavom podataka građani izravno doprinose smanjenju administrativnih postupaka, bržem donošenju rješenja i većoj pravnoj sigurnosti.

Izvor: Poslovni dnevnik/Infopix

Pratite nas na Facebook stranici, Instagram profilu, YouTube kanalu i TikToku te se pridružite našoj Facebook grupi i raspravljajte s nama o aktualnim temama.

Imate priču? Javite nam se na redakcija@infopix.hr