U TRENDU

Jesu li se građani umorili od bojkotiranja?

Tjedni bojkot Konzuma propao? Slijedeće na redu su Plodine...
2 - 4 minute

Bojkoti kupovine i trgovina nastavljaju se. Na poziv platforme "Halo, inspektore" danas su uz cjelodnevni bojkot svih trgovina na red došle i pekarnice. Naime, nakon što se na mrežama proširio poziv srednjoškolaca koji su upozorili na veliki rast cijena, građani su pozvani da danas u pekarnicama ne kupuju pekarske proizvode.

"Podržimo inicijativu srednjoškolaca! Bojkotirajmo kupovinu u pekarnicama i trgovinama - kruh, burek, peciva, krafne i druge pekarske proizvode. Obustavimo kupovinu na jedan dan", objavili su na svojoj Facebook stranici „Halo inspektore“ te pozvali građane da se odazovu pozivu.

Iz te platforme procjenjuju da su trgovci zbog bojkota dosad izgubili više od 100 milijuna eura. Na konferenciji za medije, koja je održana ovoga četvrtka, savjetnik platforme "Halo, inspektore" Josip Kelemen izjavio je kako po njima bojkot ne jenjava, za što potvrdu vidi i u činjenici da su se i mladi uključili u akciju slanja poruke onima koji dižu cijene. Dodao je kako tome u prilog ide i činjenica da su u blagajnama trgovačkih lanaca, od početka pokretanja akcije, stotine milijuna eura manje, što je – uz djelomično pokretanje nadzora tržišta, a do čega je dovela činjenica da se čuo glas naroda - znak kako potrošnja pada i da su se građani osvijestili kao potrošači koje se ipak nešto pita i koji mogu mijenjati odnos prema cijenama.

„Govore da #bojkot nema smisla, da trgovci ionako sve nadoknade, da ne razumijemo slobodno tržište i tržišne zakone, s lažnih profila omalovažavaju se potrošači koji podržavaju bojkot, marketing je u napadu na svaki džep…Ali - prvi rezultati su tu.. Natjerali smo Vladu da u hitnoj proceduri predloži zakon koji će SVE trgovce obvezati da moraju objavljivati cijene SVIH proizvoda na internetu i omogućiti aplikacijama i programerima neometan pristup tim podacima (dosad su to radili isključivo kroz kataloge za proizvode po svom izboru). Ovo će rezultirati aplikacijama i web stranicama na kojima ćemo moći: uspoređivati cijene svih proizvoda u svim trgovinama, pregledavati povijest cijena i vidjeti jesu li doista snižene. Bilježi se pad potrošnje i u dane bez bojkota. Sve ove akcije i sniženja posljedica su bojkota. Uprave stranih trgovačkih lanaca u domicilnim zemljama (u centralama) održavaju hitne sastanke o novim tržišnim uvjetima. Misli li još netko da bi se išta od ovoga dogodilo da potrošači nisu digli svoj glas?? Ustrajmo. Nemojmo se obeshrabriti. Smanjimo potrošnju gdje god možemo. Ovo što smo postigli nije dovoljno. Ako ostanemo ujedinjeni i uporni u protestu, možemo natjerati trgovce da poštuju ovo tržište, zaustaviti daljnje divljanje cijena i zahtijevati od ove vlade da radi svoj posao na dobrobit građana.“, objavljeno je na „Halo, inspektore“.

S druge strane analiza Jutarnjeg lista, rađena temeljem podataka fiskalizacije Porezne uprave govori kako je jednotjedni bojkot Konzuma, za koji je u anketi Platforme, prema njihovim tvrdnjama glasovalo gotovo 150 tisuća građana, zapravo fijasko.

Analizirajući cjelokupnu kupovinu (Izvješće o fiskalizaciji se ne odvajaju pojedinačno, ali Konzum drži oko deset posto hrvatskog tržišta) od 8. do 11. veljače, u trgovinama na malo fiskalizirano je 14,3 milijuna računa, 4,3 posto više nego u periodu od subote 18. siječnja do utorka 22. siječnja kad je bilo 13.7 milijuna izdanih računa u trgovinama. „Iznos potrošnje pokazuje još veći rast u zadnjem tjednu. Od subote 8. veljače do utorka fiskalizirano je 245 milijuna eura u trgovinama, što je za 4,8 posto više nego u usporedivom razdoblju u siječnju uoči prvog bojkota, kad je od subote do utorka fiskalizirano 233,7 milijuna eura.“, piše Jutarnji, dodajući kako je ovo najveći zabilježen rast prometa u trgovinama od kad je krenuo prvi bojkot trgovina 24. siječnja.

Da, s obzirom na broj onih koji su bili za to da se bojkotira Konzum, ne ide sve prema očekivanjima pokazali su i organizatori koji su u svom postu nazvanom "Bojkot s figom u džepu?", prozvali građane za kršenje bojkota.

Ipak, s akcijama se nastavlja. Unatoč fijasku s Konzumom, na redu je nova tjedna akcija. Idući trgovački lanac koji će se bojkotirati tjedan dana su Plodine. Ostaje vidjeti hoće li ovaj puta akcija biti uspješnija od prethodne ili je za prethodni jednotjedni neuspjeh uistinu bila kriva činjenica da su akcijama trgovci privukli umirovljenike kojima je tih dana bila isplata mirovina.

Stavovi iznešeni u člancima, kolumnama i komentarima su osobni stavovi autora i ne odražavaju nužno stav redakcije portala infopix.hr.

Pratite nas na Facebook stranici, Instagram profilu, YouTube kanalu i TikToku te se pridružite našoj Facebook grupi i raspravljajte s nama o aktualnim temama.

Imate priču? Javite nam se na redakcija@infopix.hr