Ne prijavite li podatke bitne za oporezivanje čekaju vas kazne od tisuću do 6630 eura
- Rok istječe krajem ožujka
- Detalji
- Vijesti
- 11.03.2026. 06:05
- Infopix
Novogradiški gradski Upravni odjel komunalne djelatnosti, pozvao je pravne i fizičke osobe da dostave prijave podataka bitnih za oporezivanje za porez na nekretnine, za 2026. godinu, sukladno Odluci o porezima Grada Nova Gradiška.
Naime, pravne i fizičke osobe obvezne su do 31. ožujka ove godine dostaviti prijave podataka bitnih za oporezivanje za 2026. godinu koji se odnose na porez na nekretnine, a koji prema Odluci o gradskim porezima u Novoj Gradiški iznosi 1,99 eura po četvornom metru ukupne površine.
Iz Grada su podsjetili kako su podatke obvezni dostaviti vlasnici nekretnina pogodnih za stanovanje koji ih ne koriste u tu svrhu, kao i oni koji nekretninu iznajmljuju za kratkoročni najam. Podatke trebaju dostaviti i vlasnici nekretnina na području grada Nova Gradiška za koje je došlo do slijedećih promjena: promjena obračunske površine nekretnine, promjena namjene nekretnine, iznajmljene nekretnine na temelju ugovora o najmu ili zakupu koji nije prijavljen Poreznoj upravi, namijenjene za stalno stanovanje (u njoj stanuje osoba bez prijavljenog prebivališta/boravišta), postoje dokazi koji utječu na ostvarivanje uvjeta za oslobođenje od plaćanja poreza na nekretnine (navedeno u točkama 4.-8. kod naslova Tko ne plaća porez na nekretnine).
Pri tome valja istaknuti kako se nekretninama u ovom slučaju smatra svaka stambena zgrada, stambeni dijelovi stambeno-poslovnih zgrada, stanovi i svaki drugi samostalni funkcionalni prostor namijenjen stanovanju.
„Ističemo da vlasnici nekretnina koji su bili obveznici poreza na nekretnine za 2025. godinu, u slučaju da nije bilo promjena u površini nekretnine ili njenoj namjeni, nisu obvezni podnositi prijave odnosno dostaviti podatke na priloženom obrascu.“, poručili su iz Gradske uprave Nove Gradiške.
Podsjetili su kako su za one koji su obveznici podnošenja prijave s podacima nužnim za utvrđivanje poreza predviđene kazne ukoliko to ne učine u roku. One za fizičke i pravne osobe iznos od tisuću do čak 6.630 eura.
Porezni obveznici prijavu i potrebne podatke u svrhu prijave ili oslobođenja poreza na nekretnine za 2025. godinu mogu, do 31. ožujka, dostaviti na adresu Grad Nova Gradiška – Upravni odjel komunalne djelatnosti, Trg kralja Tomislava 1, 35400 Nova Gradiška, kao i putem PDF obrazaca: zahtjev za građane i zahtjev za poduzetnike
Za sve dodatne upite i pojašnjenja građani se mogu obratiti na brojeve telefona: (035) 366-076, 354-419 ili putem e-maila: Ova e-mail adresa je zaštićena od spambota. Potrebno je omogućiti JavaScript da je vidite..
Pratite nas na Facebook stranici, Instagram profilu, YouTube kanalu i TikToku te se pridružite našoj Facebook grupi i raspravljajte s nama o aktualnim temama.
Imate priču? Javite nam se na redakcija@infopix.hr



